Gothia 2011

Här har ni världens bästa tjejer! Riktigt stolt var jag i söndags när vi åkte hem från Götet och Gothia. Tjejerna tog sig till kvarten i B-slutspelet men sjukdomar och skador satte tyvärr stopp i den matchen. Var riktigt kul att se tjejerna spela och jag blev rätt taggad själv. Får se hur jag gör med innebandyn nu i vår, har massor i skolan och annat som ska hinnas med...
Anonym frågade vilket år jag gick i Spanien och varför jag flyttade hem.
Svar: Jag läste andra året i Spanien och anledningen till att jag flyttade hem var egentligen flera stycken. Dels skolan som för min del fungerade rätt dåligt i Spanien då jag varje vecka hade lektioner som krockade. Detta då programmet jag läser i Sverige inte fanns på den svenska skolan i Fuengirola. En annan anledning var att jag kände mig rätt instängd och rastlös. Jag hamnade i en rätt liten lägenhet med 6 andra personer och kände inte riktigt att jag kunde sätta mig framför TVn när jag ville osv. En annan sak var att jag saknade min fritid i Sverige: träna, hänga med kompisar hemma hos någon och sådana normala saker som man inte alltid tänker på och uppskattar i Sverige. Sista saken var nog att jag kände att jag inte upplevde Spanien så som jag trodde jag skulle göra. Jag förväntade mig fler resor och att verkligen få se Spanien och inte bara turistorten Fuengirola, och i slutet kände jag att jag kan ju faktiskt åka ner efter studenten och se landet då. Det är nog mitt svar. Låter kanske jättenegativ till hela utbytet men så är det inte! Jag gillade verkligen att bo i Spanien och gå på svenska skolan, men det blev bara inte rätt för mig. Jag har fortfarande kontakt med många där nere och de flesta stortrivs!
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: sara

OCH VI SAKNAR DIG JÄTTEJÄTTEMYCKET!

2011-01-16 @ 21:57:44
URL: http://saraspanien.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så jättemycket! glad att du sa sanningen!

har nämligen sökt dit och läst din blogg hela halvåret nu, men jag känner ändå att jag vill åka,

men du vilken program går du här hemma som inte funkade där :)?

Tack!! så glad att ni svarar på alla mina frågor!

2011-01-17 @ 20:22:36

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0