vamos a la playa

Hola mis amigos!
Tänkte berätta lite om gårdagen. 04.15 gick jag upp, och ska jag vara helt ärlig så var det först då jag förstod att jag skulle iväg. 07.30 flög vi från Kastrup lite försenade (danskar). Vid elvatiden landade jag i Malaga och rektorn (Diego) på svenska skolan hämtade mig. I blörjan kändes det som att vara på semester, och då sa Diego att den första månaden i Fuengirola känns som en solsemester och det är först efter en månad som eleverna först efter en månad som du förstår att du går i skolan och att betygen faktiskt spelar roll.
Min padre Javier hämtade mig på skolan klockan tolv och då åkte vi hem och åt paella. Vid tretiden hämtade vi Moa, min roomie från Stockholm, och på kvällen gick vi ner till stranden och badade. Det är riktigt fint här nere. Strandpromenaden är jättelång och det är berg och öppet hav runtomkring oss.
Om en halvtimme kommer Gabrielle (klasskompis från Sunds) och hennes mamma och hämtar oss. Det är öppet hus på skolan idag, så vi ska dit en stund, och sen ner till stranden och bli bruna.
Lite saker om mitt spanska hem..
  • Du tar aldrig av dig skorna. Jag har börjat vänja mig vid att ha flipflops på mig, men har inte skor när jag hänger på mitt rum.
  • TVn är alltid på hela dagen, det behöver inte ens var någon som tittar.
  • Spanjorerna går och lägger sig jättesent, runt halvtolv varje kväll.
  • Vi äter middag vid nio, halvtio och då är det många olika maträtter med frukt som efterrätt.
Lite good to know information.. Nu ska jag iväg till skolan. Pusss!
Nyvaken..
och jätteglad
Lägg märke till den fina affischen på Shakira.. (inte jag som satt upp den)

Kommentarer
Postat av: elin marnfeldt

hej din sneak'iga snake! <3

2010-09-05 @ 18:44:21
URL: http://marnfeldt.blogg.se/
Postat av: IISABEL

Hoppas du får det bra Cilla! :)

2010-09-05 @ 21:33:17
URL: http://onlyisabel.blogg.se/

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0