tjuvlyssnat.se (jag är trött och har inget annat för mig)


På tunnelbanan, röda linjen

En pojke ~5 skojar med sin pappa ~35.
Pojken: Man får inte luta sig mot dörrarna, då blir man diskad!
Pappan (knappar på sin mobiltelefon): Mmm…
Pojken: Du nuddade dörren! Du är diskad, ha ha!
Pappan: Mmm…
Pojken: Nu måste vi anställa en ny pappa.

 

Värnhemstorget, Malmö

En mamma ~30 och hennes dotter ~4 väntar på bussen. På kortsidan av busskuren sitter en stor reklamaffisch med Tele2-fåret. Dottern står länge och tittar fundersamt på fåret.
Dottern (pekar på affischen): Du mamma, är det inte min lillebror?
Mamman (ser förvirrad ut): Nej, men säkert någon annans…

 

Parkområde, Borås

En clown ~50 har precis avslutat sin föreställning då en pojke ~5 stegar fram till honom.
Pojken (spänner ögonen i clownen): Min pappa säger att du bara är här för att få jävligt lättförtjänta pengar…

 

Pågatåg mellan Malmö och Ystad

Tjej 1 ~20 (till sin tjejkompis i samma ålder): Jag tycker inte det är kul att gå på konsert längre. Så jävla pinsamt att se Winnerbäck och Kent. Hur gamla är de? Säkert 40. Pinsamt ju att de sjunger om hur vi känner det, fan, de får ju gå vidare med sina liv liksom.

 

Utanför Liseberg, Göteborg

En mamma och hennes dotter ~5 står i kön till Lisebergs entré.
Dottern (exalterat): Mamma, mamma, jag vill åka rulltrappan!

 

Lokalbuss, Töreboda

En kille och en tjej, båda ~15, sitter och pratar högt om killens ex-flickvän.
Tjejen: Vad hände då?
Killen: Hon blev sur och gjorde slut för att jag kallade henne för hora.
Tjejen: Men om man inte är det tar man ju inte åt sig.
Killen: Precis.

Besöksgruvan, Kiruna

En guide, ~25 år tar på sig en högtalarväst och förbereder sig för den engelskspråkiga rundturen i besöksgruvan. Han justerar ljudstyrkan.
Guiden: How is the volume? Is it good or should I screw up more?

 

Stormarknad, Kungsbacka

En kille ~18 säljer jordgubbar till två tanter ~70. Han har problem med att lägga ner jordgubbslådan i påsen.
Killen: Ni får ursäkta att det tar sådan tid, men jag måste använda all min fingerfärdighet till det här.
Tant 1: Det är lugnt, vi damer uppskattar fingerfärdighet.
Killen försöker kväva sitt skratt och får det märkbart svårare att lägga ner lådan.


Gågatan, Uppsala

Två tjejer ~16 pratar om vad dom ska köpa på stan.
Tjej 1: Asså jag måste verkligen köpa en ny Robert Pattinson-affisch, jag har hånglat sönder min gamla

 

Butik, Malmö

Två tjejer ~15 går runt bland underkläderna och pratar.
Tjej 1: Alltså verkligen, Becka, du har så jäkla snygga bröst! Helt… jag vet inte, runda? Som pingisbollar fast större.
Tjej 2: Tack, men de ser inte ut så här på riktigt utan min push-up. Utan den så är de lite platta och nästan hängiga. Som trianglar typ!
Tjej 1: Aha. Men typ runda trianglar!


Kommentarer

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0