churros con chocolate

Började dagen med idrott, dock är lektonerna inte alls lika seriösa som i Sverige. På torsdag ska vi ha stranddag och då ska vi öva livräddning. För att få Mvg ska du kunna instruera andra, så det är bara att börja öva! Efter idrotten hade jag Cultura, ett ämne där vi läser om den spanska kulturen och lär oss i stort sett allting. Från traditioner och högtider till hur man dricker kaffe i Spanien. Vår lärare heter Elvira och pratar bara spanska. I alla fall så pratar hon mycket, och idag babblade hon på som vanligt och helt plötsligt reser sig vissa i klassen (förmodligen de som lyssnat ordentligt), och börjar gå mot dörren. Tydligen så hade hon sagt att vi skulle gå och fika och äta churros (ringarna på bilden). Precis när vi kommit fram till caféet börjar det åska. Svinhögt. Kändes som att du var i en biosalong och du hade värsta basen bakom dig. Kort därefter började regnet vräka ner och alla sprang in inomhus (stockholmare haha, nej skojar bara), men Gabbi, Johan, Filip, David och jag satte oss under markisen. Efter skolan drog Malin, Moa, Johan, Viktor, Johan och jag till ett mysigt café och där hänge jag till klockan sex. Kan också informera er om att jag har världens hosta. Det kliar i halsen något sjukt. Tror att det beror på att alla röker inne på restaurangerna och att jag helt enkelt fått lite för mycket av passiv rökning. Nu ska jag börja skriva min historiatext (bättre sent än aldrig), och sätta igång underbara Spotify. På fredag kommer min familj hit!! Åhh vad jag längtar, ni anar inte! Vi hörs, Puss från er cill

Kommentarer
Postat av: Elin

det är funkan-hostan sillen! sjukt många som får den i början, vissa har den flera, flera veckor. jag hade också det i början! kan bero på klimatbyte typ :D du ser ut att ha det jättebra!! är sjukt avis! ses om 30 dagar :D

2010-09-28 @ 22:46:52

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0