plaza de toros

Idag är det den 10 oktober 2010, och idag har jag inte gjort mycket. Vaknade vid tolv, kunde äntligen sova ut lite. Gjorde min spanskläxa, och pratade lite med en fin Jens. Vid fyra bestämde Moa och jag oss för att gå ner till stranden någon timme och sova, men vi fick tänka om då det helt plötsligt hade blivit kallt och molnigt. Fika tänkte vi istället och började gå mot ett café som de flesta svenskar hänger på. På vägen dit stötte vi på några svenskar som skulle se på tjurfäktningen, och på den vägen hamnade även Moa och jag på en stenbänk inne på arenan.
Jag ska vara ärlig. Fyfan. Jag trodde aldrig att det skulle vara så hemskt som det var. Det var ren tortyr. Jag grät nästan när matadoren satte första spjutet i tjurens rygg. Jag ska inte beskriva mer vad som hände, ni förstår nog själva. De äckligaste var att tjejerna på bild 3 som utförde det hela, efteråt fick ta emot publikens jubel och blev hyllade. Tjurfäktning blir olagligt i Andalucien nästa år, tack och lov! Det sjukaste tycker jag är att föräldrarna tog med sina småbarn på detta och lät de se på. En kille på 8 år fick ett tjuröra och blev överlycklig. Ja, sjukt! Det enda positiva jag kan säga från den arenan är att endast en femtedel av arenan var fylld, så majoriteten av det spanska folket har väl fattat att det är djurplågeri.

Kommentarer

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0