comida

MAT MAT MAT. Mitt liv består av massa mat. Jag gillar mat. Vanlig mat. Inte friterade pommes med steka ägg dränkta i olja. Jag gillar advokado, bönor, kött, fisk, skaldjur, bearnaisås, messmör, ost, knäckebröd, flingor utan choklad och massa socker, apelsiner, kiwi, vindruvor, kanelbullar, ris, kyckling. Usch vad jag blev sugen på allt det nu. När jag kommer till Sverige ska jag äta mycket mat (det är förresten mindre än två månader nu!!). Familjens kyl är förövrigt nästan tom just nu. När Maite inte lagar mat (frukost och mellanmål) lever jag på musli med någon bananbit (om det finns frukt). Förstår ni att jag har tröttnat på musli nu efter snart två månader? Jag saknar att kunna öppna kylen och veta att det finns mat som jag kan ta av. Jag vill inte ha muffins till frukost. Nu låter jag som en bortskämd dum unge, men då får jag helt enkelt göra det. I protest ska jag äta hamburgare hemma hos Gabbi ikväll. Moa, jag och några svennar ska dit och sola (i molnen), bada i pool, grilla, spela gitarr, lyssna på spotify och bara vara svenska för en kväll. Jätteskönt ska det bli. I protest mot spansk matkultur lägger jag upp tre fina bilder på när jag äter mat i Grekland. Ingen logik, men det behövs inte när man är hungrig.0

Kommentarer

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0