M A N

Ni vet när man har sitt första matte B-prov någonsin. Det har precis öppnat en svensk godisaffär mitt emot skolan. Man köper lite godis, blir på bra humör och tror att man är smartare än vad man är. Gör provet, tycker att det går jättebra. Kommer hem. Upptäcker massa fel man gjort. Blir på dåligt humör. Börjar frysa. Äter mat vid tjugo i tio (HUNGRIG). Värdpappan säger till Moa och en att man inte får prata svenska vid matbordet utan att det får man göra på sitt rum. Man blir irriterad. Försöker prata spanska. Får som svar att i Spanien äter man kyckling med händerna och man känner sig jättedum när man sitter där med besticken i högsta hugg. Man blir ännu mer irriterad, känner sig lite misslyckad. Man går in på sitt rum, tittar på Ung och bortskämd och Paradise Hotel för att fördriva tiden. Man ligger i en konstig ställning, får ännu mer nackspärr. Man blir trött och tänker att nu ska man ska och lägga sig. Man gör inte det. Man skriver denna obetydliga text istället, för det är sånt man gör när man är på dåligt humör. Man skriver av sig. Man mår bättre då.
Lisbeth (min svensklärare i 9:an) lärde mig att det inte fanns något som hette "man". Hade hon sett detta så hade hon nog inte blivit så glad.. Nu ska jag lägga mig, om jag gör det, det får MAN se.

Kommentarer

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0