Irre och Erre

Om en månad sitter jag hemma vid matbordet och äter en saftig köttbit med en god sallad, och lite bearnaisesås såklart. Tiden har gått sjukt snabbt här nere, jag har hunnit uppleva så mycket, och på söndag är det första advent!! Idag har Cicci, Johan och jag firat Ciccis och min namnsdag med mat på Da Vinci. Nu ska jag sätta igång med spanskan, segt, och sen ska jag försöka lägga mig i tid.

Har varit en rätt konstig dag. Idrotten blev inställd (var en viktig lektion för vi skulle köra friidrott i och med att vi har tävling i det på onsdag, men ack nej, så ska tävla i kulkastning utan att ha övat, lång parantes för övrigt) Skriver om meningen istället. Idrotten blev inställd då Rickard ville prata om fredagens händelse. Fredagens händelse var att 3-4 stycken blev rånade och 5 stycken blev misshandlade. Inget roligt!! Efter gympan hade jag egentligen Cultura, men har hoppat av den kursen. Pluggade istället lite matte och åt lunch fram till 12.10 då det var möte om fredagens händelse. Rektorn hade en väldigt arg ton och det kändes som att han skällde ut oss. Kul. Han sa bland annat att vi är mycket värre än förra årets elever. Det kan jag säga är dagens skämt. En tjej i trean (som bor här permanent), svarade då att förra året valde eleverna att inte berätta om sakerna som hänt för lärarna, medan i år har eleverna större förtroende för lärarana. Tyvärr tror jag att det förtroende sjönk rätt kraftigt idag. Några "smarta" tjejer i trean sa även att "om man dricker alkohol så får man skylla sig själv". Flera av de som var ute i fredags och råkade illa ut hade inte druckit. Blir riktigt lack när folk bara kastar ut sig såna saker.
Med mitt dåliga humör drog jag tillbaka till matsalen där jag skulle vara mattant och torka bord och sopa golvet. Skönt att ha det klart! Nu ska jag bli på bättre humör. Vaniljte, lite bra musik och sommarbilder lockar.
Besos
Två fina tjejer som alltid sprider glädje (vilket jag hade behövt idag). Jag saknar dem jättejättejättemycket.



Kommentarer
Postat av: ida

HAHHAA cillen som mattant. jag saknar dig också, om en månad ska vi baka pepparkakor, hehhehe najjjjjs. ta med moa hem vettja! jag vill träffa henne :D

2010-11-23 @ 19:10:13
URL: http://levida.blogg.se/

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0